רבות דובר על היתרונות של שימוש במוצרי היגיינה רב פעמיים. אבל מתי יצא לכן לחשוב על איך הבחירה האישית שלכן תשפיע על מנגנונים גדולים יותר? מה יהיו ההשלכות שלה לטווח הרחוק?
לנרמל משהו, בין אם זה רעיון, תופעה ואפילו שפה - זו משימה לא פשוטה. ככל שננרמל משהו בצורה רחבה יותר, כך יותר אנשים יבחרו בו. ככל שננרמל יותר שימוש במוצרים רב פעמיים, כך יותר נשים יבחרו בהם על פני חד פעמיים. אז הנה כמה סיבות טובות שיסבירו למה זה חשוב שנשתמש בכוח שלנו כדי לנרמל שימוש במוצרי מחזור רב פעמיים ולהעלות את אחוזי השימוש בהם.
סיבה 1 - כי זו ביצה ותרנגולת של בריאות וצרכנות
מוצרי היגיינה חד פעמיים מכילים בין היתר חומרים כמו PFAS ושלל רעלנים אחרים. יש להם השפעה נוראית את בריאות העור והנרתיק שלנו - הם חונקים אותם, משנים להם את רמת החומציות, חושפים אותנו לגרד וזיהומים ושלל צרות נוספות. בין שלל הסכנות במוצרי היגיינה חד פעמיים, החומרים האלו מזוהים בגוף כרעלנים חיצוניים, וכדי להתגונן מפניהם הגוף מייצר יותר הפרשות. היצרנים משתמשים בחומרים האלו כי הם מאריכים את חיי המדף והופכים אותם לעמידים יותר. אמנם, ככל שנצרוך מהם יותר, יהיו לנו יותר הפרשות, נצטרך לצרוך יותר וכן הלאה. ככל שיותר נשים ישתמשו במוצרים רב פעמיים, כך יצרנים של מוצרי היגיינה רב פעמיים יאלצו לצמצם את הייצור ומכאן שגם את היקף הפגיעה שלהם בנשים בכל רחבי העולם.
סיבה 2 - כי זה יהפוך את השיח הציבורי לבריא יותר
ברור לכולנו כמה השיח הציבורי משפיע על הבחירות שלנו בכל רגע ביום. שיח ציבורי יכול לחולל מהפכות - לטובה ולרעה. ככל שיותר נשים ישתמשו במוצרי היגיינה רב פעמיים, יותר נשים יכניסו לשגרה שלהם שיח בריא ומודע יותר לגוף הנשי, ולבחירות שאפשר לעשות כדי לשמור עליו. אנחנו נשמע פחות "איכס מחזור זה מגעיל" ויותר "וואו, החיים שלי השתנו". תחשבו איזה כיף זה יהיה! איך כל שיחה, כל ביקור בחנות, כל ערב בנות יכולים בקלות להפוך למרחב שאין בו בושה להיות אישה!
סיבה 3 - כי זה ישנה את השוק של מוצרי היגיינה רב פעמיים לטובה
כשמחזקים שוק צרכנים מסוים, השחקנים שלו מחויבים לשמור על תחרות טובה כדי לא להישאר מאחור. כלומר, אם הציבור הנשי יראה יותר עניין במוצרי היגיינה רב פעמיים ויצביע עם האשראי, היצרנים יהיו חייבים לחשוב מחוץ לקופסה, לשדרג את הדגמים הקיימים, להוסיף מגוון של צבעים, מידות וגזרות. בנוסף, ככל שתהיה יותר תחרות בשוק, כך המחירים ירדו. כל השיפורים האלו בסוף ישחקו לטובתנו, והם תלויים רק באחוזי הרכישות של נשים. אז תחשבו על זה בפעם הבאה שאתן בוחרות לקנות תחתוניות חד פעמיות או טמפונים.
סיבה 4 - כי כדור הארץ צועק הצילו
ההשפעה הסביבתית של בחירה במוצרים רב פעמיים היא לא אישית. כדי שיתחולל איזשהו שינוי, צריך המון נשים שיבחרו לשמור על הסביבה. עם זאת, כשכל אישה חושבת שהיא רק אחת ואין לה את הכוח לשנות, אנחנו נשארות כמעט בלי כלום. יש למוצרי היגיינה חד פעמיים השפעה סביבתית נוראית, אבל לא רק כמו שאתן חושבות. פחות פסולת של תחתוניות, תחבושות וטמפונים היא לא רק פחות זיהום אדמה או פחות פליטה של גזי חממה. מדובר גם על פחות עומס על הגורמים שאחראיים להטמנה של הפסולת וחיסכון במשאבים שנועדו לשרת את הציבור.
סיבה 5 - כי אקטיביזם מתחיל בתחתונים
אקטיביזם סביבתי מתחיל בצרכנות. כשהצרכנים מכתיבים ליצרנים את הקווים המנחים, אלו יצטרכו להתיישר ולספק לצרכנים את מה שהם יבקשו. חשבו על כך שעד לא מזמן, היה מאוד קשה למצוא אוכל טבעוני בחוץ או עסקים שמאפשרים אורח חיים טבעוני. ועכשיו חשבו על תו הטבעונות של עסקים שונים, על המגוון המטורף של המוצרים בסופרים ובחנויות האופנה. מלבד זאת, חשבו על תהליכי הייצור של מוצרי היגיינה חד פעמיים ונסו לדמיין כיצד מועסקים העובדים במפעלים המפלצתיים האלו. עכשיו חשבו על מוצרי היגיינה רב פעמיים שמיוצרים תחת התו של סחר הוגן. יש לנו כצרכניות כוח אדיר בידיים ואנחנו יכולות להפוך את העולם לטוב יותר. אז למה לא?
השארת תגובה
This site is protected by hCaptcha and the hCaptcha Privacy Policy and Terms of Service apply.