פסיכולוגיה אבולוציונית מסבירה למה קשה לנו עם הלבשה תחתונה איכותית

אישה שוכבת על מיטה לובשת הלבשה תחתונה שחורה ומביטה למצלמה, תאורה רכה ברקע.

כדי לשנות תופעה מזיקה מהיסוד, צריך להתחיל במקור שלה. צריך להבין מה גורם לה להתרחש, מה שומר עליה הגיונית בעיני אנשים ומהם החיזוקים שהם מקבלים על כך שהם פועלים בצורה מסוימת. הלבשה תחתונה לנשים בארץ ובעולם היא שוק שמציב בפנינו בעיה מדאיגה שכבר גבתה אין ספור קורבנות. אז איך אפשר להסביר את זה שעדיין אנחנו תומכות בשוק שמרסק את הדימוי העצמי שלנו ויוצר השלכות הרסניות, במקום לבחור הלבשה תחתונה איכותית? הפסיכולוגיה האבולוציונית כאן בדיוק בשביל זה.

מה זה בכלל פסיכולוגיה אבולוציונית?

פסיכולוגיה אבולוציונית היא תחום מדעי שמסביר את התהליכים הפסיכולוגיים שעוברים אנשים, ונותן להם נימוק הקשור באבולוציה. עפ"י הפסיכולוגיה האבולוציונית, יש שני מניעים מרכזיים שיגרמו לאדם לקחת החלטה, לעשות בחירה או לנקוט בפעולה מסוימת:

  1. שיפור של סיכויי הישרדות שלו או של הצאצאים שלו.
  2. שיפור הסיכויים למציאת בן או בת זוג חזקים וטובים יותר (כדי שהצאצאים יהיו חזקים וטובים יותר).

מה הקשר לתחתונים?

מזה שנים ששוק ההלבשה התחתונה מציג נשים עפ"י מודל יופי מסוים שידגמנו מוצרי הלבשה תחתונה, ואנחנו למדנו עם הזמן שהלבשה תחתונה לנשים  צריכה להיות יפה וסקסית כיוון שהיא סממן איכות של אישה. כלומר, אם האישה לובשת סט אדום מדהים מתחרה, היא כנראה טובה יותר מנשים אחרות שבוחרות בדים או צבעים אחרים. לכן, גברים יעריכו יותר נשים שמציגות הלבשה תחתונה כמו של הדוגמניות, ונשים ישאפו להידמות להן. שני המינים עושים את הבחירה שלהם בכוונה לשפר את איכות הפרטנר הפוטנציאלי.

למה הלבשה תחתונה כל כך חשובה לנשים, אבל גברים יכולים להסתובב עם תחתון קרוע?

כי נשים נמדדות עפ"י ההלבשה התחתונה שלהן וגברים לא. נשים נמדדות על סמך איך הן נראות בתחתונים וחזייה, וגברים נמדדים בחוזק פיזי, הומור וכן הלאה. לכן גברים כן יבדקו איך נראית ההלבשה התחתונה של נשים ולא להפך. במקום הלבשה תחתונה איכותית, אנחנו נאלצות לבחור בהלבשה תחתונה סקסית. לרוב, זה לא עובד ביחד.

אז למה אנחנו בכל זאת משתפות עם זה פעולה?

אנחנו ממשיכות לשתף עם זה פעולה כי מנגנוני ההישרדות שלנו חזקים יותר מהכל. אם המוח שלנו מבין שהלבשה תחתונה סקסית היא המפתח למציאת בן זוג טוב יותר, זה מה שהוא יבחר לרכוש. תוסיפו על זה את הקושי העצום שבהתנגדות עצמאית לתכתיבי חברה מסוימים, בזמן שכל עולמות הצרכנות והתפיסות הקדומות הם הגלגלים שמניעים את העולם. זה לא פשוט להחליט ללכת נגד ולבחור הלבשה תחתונה איכותית, לבחור את הנוחות והבריאות של עצמך לפני שביעות הרצון של פרטנר או של החברה כולה.

אז מה לעשות? לבחור הלבשה תחתונה איכותית!

הפסיכולוגיה של התחתונים היא הרבה יותר רחבה מהקצת שתיארנו כאן, אבל יש מה לעשות כדי לשנות דברים ולהתנגד לשוק שמקדש את החושניות של האישה במקום את הבריאות, את דימוי הגוף ואת הנוחות שלה. הנה כמה אפשרויות:

  1. תבחרי קודם כל בעצמך - בבריאות שלך, בנוחות שלך, בדימוי גוף חיובי, בחמלה עצמית ובהשקעה בעצמך ולא במה אחרים יחשבו עלייך.
  2. תביני שמה שאת רואה בפרסומות מונע רק מכסף, ולאף אחד שם לא באמת אכפת מהגוף שלך.
  3. תקיפי את עצמך באנשים עם ראיית עולם נקייה יותר, כאלו שלא מודדים כמה את שווה על סמך ההלבשה התחתונה שלך. נכון, יכול להיות שזה יהיה מאוד קשה כי כולנו נתונים למסרים שיווקיים הפוכים כל הזמן, אבל תחשבי כמה יהיה מדהים לחיות עם פרטנר שאכפת לו מהבריאות שלך ולא מהתחתון תחרה שקנית בסכום מוגזם בשביל לילה אחד איתו.

קריאה נוספת

כיתוב "BE THE CHANGE" על רקע אפור עם אותיות ירוקות.
כיתוב "BE THE CHANGE" על רקע אפור עם אותיות ירוקות.

השארת תגובה

This site is protected by hCaptcha and the hCaptcha Privacy Policy and Terms of Service apply.