פטריה בנרתיק ואיך זה קשור לתחתונים שלך

המאמר הזה טריקי, כי אנחנו רוצות שתבינו איך יודעים שיש פטריה בנרתיק אבל אנחנו גם לא מתיימרות להיות רופאות נשים. הוא מבלבל כי אנחנו רוצות לספר לכן על אפשרויות טיפול מוצלחות יותר ופחות וגם שתזכרו שכל גוף מגיב אחרת. אז מה כן נעשה? נפשט מושגים, נבין שהשד לא כזה מפחיד ונכיר כמה הנחות יסוד מוכחות שרלוונטיות לכולן. בואו נתחיל:

הכירי את האויבת – האמנם?

אם נצא מנקודת הנחה בריאה שכל תופעה פיזיולוגית שאנחנו חוות היא מסר מהגוף שלנו, אז כבר נהיה הרבה יותר רגועות ופנויות להקשיב. אז נכון, היינו מעדיפות שהגוף פשוט ישלח לנו הודעה אם יש איזה עניין שצריך לטפל בו, ופחות יפנק אותנו בגירודים, אדמומיות, צריבה והפרשות, אבל הוא עדיין לא שם מבחינה טכנולוגית…אלו הם כמובן תסמינים של פטריה בנרתיק[1]refuot.
פטריה וגינלית יכולה להיווצר בגלל אלרגיות או יחסי מין לא מוגנים, אבל לרוב זה יקרה בעקבות קנדידה שהתפרעה.

מה זה קנדידה בנרתיק?

קנדידה היא בסך הכל אחת מהפטריות שנמצאות באופן קבוע בפלורה של הנרתיק ורוב הזמן היא חברה שלנו, אבל לפעמים קורה משהו שגורם לה להתרבות וליצור דלקת[2]ncbi. זה יכול להיות שימוש ממושך בתרופות מסוימות, מחלות ואפילו היריון (כבר אמרנו שהגוף מנסה לספר לנו משהו?)

הסלוגן שכולנו מכירות על הפטריה שחזרה

אז כמו שאמרנו, זה לא בדיוק חזרה, אלא פשוט השתלטה קצת על העניינים. ומה שאנחנו פוגשות זה את אותם תסמינים שדיברנו עליהם. השלב הבא זה שאנחנו רוצות שיפסיק לגרד ולהציק לנו כדי שנוכל לתפקד בצורה רגילה, אז אנחנו מתעלמות מהמסרים של הגוף (לרוב) ומחפשות איך להיפטר מהסימפטומים במקום להגיע אל שורש הבעיה. זו גם הסיבה שהרבה פעמים הפטריה שלנו חוזרת, ובדומה לחיידקים שמפתחים עמידות לאנטיביוטיקה, גם פטריות חוזרות בנרתיק יכולות לפתח עמידות לתרופות מסוימות כך שלאורך זמן, הטיפול הזה יהיה פחות אפקטיבי. אז הנה כמה דברים פשוטים שכדאי לעשות כדי להמנע מראש ממצבים לא נעימים:

הצעד הראשון: תעברי לכותנה אורגנית 

אם עדיין לא הכרת, זה ממש הזמן – כותנה אורגנית היא הבד האידיאלי להלבשה תחתונה באופן מוכח. הסיבה העיקרית לקביעה הזו היא שלכותנה יש כושר ספיגה מדהים שעשה את ההבדל בין תחתון שיהפוך לסביבה פורה לפטריות, לתחתון שיספוג את ההפרשות האלו וישאיר את הפות שלך רענן.

הצעד השני: אל תחסכי בתחתונים

בינינו, למחזר בגדים שמרגישים לנו נקיים זה לגיטימי. ג’ינסים, קפוצ’ונים, וכו’. לא תחתונים! בשום אופן לא תחתונים! ואם אתן מרגישות בנוח לישון בלי תחתונים, זה בכלל מומלץ. כמו שלא היינו רוצות לנשום אוויר ממוחזר ודל במשך כמה ימים, ככה גם הפות שלנו לא רוצה, ואם אתן לא רוצות שהיא תאותת לכן את זה בעצמה, כדאי שמראש פשוט תאפשרו לה תחלופה ראויה של אוויר[3]healthline.

הצעד השלישי: תבחרי בתחתונים עם בטנת הגנה

בטנת הגנה היא חלק הכרחי אם את רוצה שהתחתונים יבצעו את תפקידם בצורה טובה שתחסוך ממך פטריות וסיבוכים אחרים. היא מאפשרת חציצה יעילה בין הפות למכנסיים ומבודדת אותה עם בד שמותאם בתכונות שלו לעדינות של האזור. וטיפ קטן אחרון – אחרי שאת בוחרת את התחתונים הכי טובות עבורך, אל תשכחי להקפיד על הוראות הכביסה שמגיעות איתם כדי שהם באמת ישרתו אותך כמו שיועדו לאורך זמן.

מה בא לנו שתזכרו?

שאנחנו לא נגד הפרשות, כי זו אחת הדרכים היצירתיות ביותר של הגוף שלנו לתקשר איתנו.
שאנחנו לא נגד פטריות, קצת העמקה ותגלו שפטריות (והפלורה כולה) הכרחיות לנו מאוד.
שאנחנו לא נגד תרופות, אבל אם אפשר להימנע מראש אז למה לא?

מקורות

לקוחה ותיקה של ליליבלום, חובבת מושבעת של כותנה אורגנית, כותבת תוכן וקופירייטרית
×