למה כדאי ללבוש גוזיית ספורט

אנחנו לא הולכות לשכנע אתכן שכדאי לכן להתאמן עם גוזיית ספורט כי בלעדיה יגדלו הסיכויים שיווצרו לכן סימני מתיחה. האמת, זה די מבאס אותנו שזה מנוע השיווק העיקרי של מותגי הלבשה תחתונה, כי סימני מתיחה (גם אם הם נוצרים מאימונים, מירידה במשקל או באופן טבעי) הם חלק מאיתנו, ולצאת נגדם זה פשוט לא אנחנו. אבל כן יש הרבה סיבות אחרות, ועליהן אנחנו שמחות לספר לכן במאמר הזה.

אז למה כדאי ללבוש גוזיית ספורט?

הנה שלוש הסיבות שבאמת צריכות לעניין אותנו כשאנחנו בוחרות בגוזיית ספורט על פני חזיה רגילה:

  • לפני הכל – הבריאות שלנו

הגוף שלנו מתוכנן לשמור על יציבה זקופה וכדי לעשות את זה הוא חייב להתנגד באופן אקטיבי לכל נטייה שלנו לאחד הצדדים. במילים אחרות, הגוף שלנו תמיד מפעיל שרירים כדי שנישאר יציבים וזקופים ככל הניתן. הגוף הנשי מאמץ את שרירי הגב באופן קבוע כדי להתנגד למשיכה של החזה קדימה, והמאמץ הזה מתגבר בזמן אימון גופני. גוזיה תומכת יכולה להקל מאוד על השרירים האלו ולהפחית את העומס[1]lww, הכאבים והעייפות שנוצרים בשרירי הגב, הכתפיים ובסיס הצוואר[2]tandfonline.

  • אחר כך – הנוחות שלנו

נוחות היא אלמנט חשוב במיוחד כשמדובר על פעילות ספורטיבית כי היא מאפשרת לנו להגיע להישגים חדשים ולהרגיש טוב עם הגוף שלנו, דבר שכבר לא מובן מאליו בשנת 2023. בניגוד לחזייה רגילה שאוגרת זיעה במהלך האימון ומחככת אותה שוב ושוב בעור שלנו, גוזיית ספורט בדרך כלל תהיה גוזיה נושמת, שאמנם לא תמנע זיעה בחזה אבל בהחלט תצליח לספוג ולנדף אותה החוצה כדי שהיא לא תיצור פצעים בחזה.

  • הסיבה הכי מעניינת – המוח שלנו

המוח שלנו בעצמו קורא את השורות האלו ולא מבין עד כמה הוא מופלא, אבל הנה דוגמה קטנה לדרך שבה אפשר להרוויח עוד קצת מהיכולות שלו: ברגע שהמוח שלנו מקבל איתות לכך שפריט לבוש מסוים מוגדר או ממותג כלבוש ספורטיבי, הוא מתרגם את הבחירה בו להכנה לאימון או פעילות כלשהי. כתוצאה מזה, אנחנו מרגישות תחושות מסוגלות ומוטיבציה חזקות הרבה יותר מהרגיל כשאנחנו לובשות ביגוד ספורט. אז למה שנוותר על החיזוק הפנימי הזה לפני האימון?

מה חשוב שיהיה בחזית ספורט?

לבחור גוזיה בהיקף המדויק ובעיצוב שאנחנו אוהבות זה תמיד כלל חשוב, אבל כשאנחנו בוחרות גוזית ספורט כדאי לשים לב לעוד כמה דברים. למשל – שהיא עשויה מבד נושם, שהיא מצוידת ברצועות או במבנה תומך לגב ושהיא מתאימה לסוג האימון שלנו. גוזיות עם ריפוד לדוגמה, או עם מקום ייעודי להוספה של רפידות, יתאימו לאימון בעצימות גבוהה יותר כמו סוגים שונים של אירובי, כי החזה נשמר במקום בצורה הדוקה יותר[3]pubmed.

לא רק לאימון – מתי אפשר ללבוש גוזיית ספורט?

האמת, זו שאלה קצת מוזרה, כי אנחנו לא באמת ניתן למישהו להחליט לנו מתי ללבוש מה (כבר עברנו את התקופה הזו בהיסטוריה נכון?). אבל כשאנחנו מדברות על עוד מצבים שבהם כדאי לבחור בגוזית ספורט, זה כי היא באמת תהיה בחירה טובה יותר עבורנו מאשר חזיה רגילה. למשל, נשים המנהלות אורח חיים פעיל יותר מהממוצע, עוסקות במקצוע שמשאיר אותן הרבה שעות בתנועה, או מתניידות ברגל ולא ברכב, וכד’. הגב שלכן זקוק לתמיכה הזו גם אם אתן לא מגדירות את הזמן שלכן כאימון. 

אז אם נסכם, יש סיבות טובות להעדיף גוזית ספורט על פני חזיה רגילה, וגם כמה כללים מנחים שיעזרו לך לבחור את האחת שלך, אבל אל תשכחי – השיקולים צריכים להיות אך ורק שלך ולא של אף אחד אחר.

מקורות

לקוחה ותיקה של ליליבלום, חובבת מושבעת של כותנה אורגנית, כותבת תוכן וקופירייטרית
×